Atlantic Coastway

11 augustus 2017 - Ballykine Upper, Ierland

Vandaag zijn we van Donogal naar Clonbur gereden via de Atlantic Coastway. Dat is wel een behoorlijk eind om dan rechtstreeks ernaar toe rijden, maar de Atlantische kust is erg mooi en de reis is dan ook de moeite waard. Om te lunchen zijn we ergens bij het strand gestopt. Mylène iets te spicy chicken gegeten. Vervolgens een rondje over het strand gelopen. Veel verschillende soorten kwallen. De frisse neus aan het strand was even lekker en vervolgens zijn we weer verder gegaan tot het zo'n beetje tijd werd toch wel richting B&B te gaan. Toen nog 100 km te gaan van de Atlantische kustroute af. De B&B vonden we per toeval dus dat was mooi, want aan adressen doen ze hier niet echt. Wel had de bestuurder achter me wat laat in de gate dat ik af ging slaan, dus kreeg wat armgezwaai. De B&B is erg klassiek en ligt geweldig mooi. Aardige mensen. Via de weide achter het huis kun je via het bos naar Clonbur lopen. Dat hebben we dan ook gedaan om te eten. In een Typisch Ierse pub, Ierse stew gegeten met een Iers biertje. Wel geholpen door een Nederlands sprekende Belg die hier 3 jaar geleden is komen wonen. Daarna weer dezelfde weg teruggelopen. Nog net voor het donker, want volgens mij zie je dan weinig meer hier.