Van Clonbur naar Lusk

13 augustus 2017 - Tyrrelstown Little, Ierland

Vandaag steken we Ierland over van de westkust naar de oostkust richting Lusk. Dat is een plaats in de buurt van Dublin. Het is bijna 300 km rijden en dus is er weinig ruimte om nog uitgebreid iets te gaan bezichtigen of te gaan doen. Het wordt dus voornamelijk met een muziekje in de auto rondkijken naar het landschap wat voorbij gaat. We hebben wel een tussenstop ingepland en dat zijn de ruïnes van Clonmacnois met bijzondere Keltische kruizen. Daar aangekomen hadden we meer het idee dat het een soort oude begraafplaats was, maar we hadden behoefte aan een sanitaire stop en koffie, dus hebben we tickets gekocht en zijn naar binnen gegaan. We hebben even rondgewandeld, koffie gedronken en zijn vervolgens weer verder gegaan. Onderweg nog ergens wat gegeten en vervolgens met niet al te veel moeite de B&B gevonden, alhoewel we op een gegeven al wel langzaam begonnen te wanhopen omdat er na flink wat meters slingerweggetje maar steeds niets te zien was. Maar uiteindelijk...pfff. In de avond zijn we aan de haven in Skerries wat gaan eten. Mooi uitzicht met al die bootjes die bij Eb droogliggen. Morgen gaan we naar Dublin.