Dublin

13 augustus 2017 - Tyrrelstown Little, Ierland

Vandaag zijn we na het ontbijt en een uurtje met een boek relaxen richting Dublin vertrokken. Is toch nog een 3 kwartier rijden. Dublin is een leuke gemoedelijke stad. Leuk om doorheen te wandelen. We hebben eerst een uur doorgebracht in Hodges figgis, een hele grote boekwinkel. Ik op een stoel met een boek gaan zitten en Mylène kwijlend langs de boekenplanken. Er is hier heel veel leuke fantasy te krijgen. Omdat ze volgende week jarig is, heb ik gezegd dat ze voor haar verjaardag mag gaan uitzoeken. Uiteindelijk gingen we 4 boeken rijker de deur weer uit.
Bij Costa een soepkom choco en koffie gedronken en daarna door naar Dublin Castle waar we de Chester Beatty library hebben bezocht. Tentoonstelling over o.a. oude boeken.
Hierna was het plan om naar de Kilmainham gevangenis te gaan maar omdat we het risico liepen dat niet op tijd te redden zijn we uiteindelijk naar het Irish historical museum gegaan. Dat was leuk ook al was het niet alleen Iers.
Tot slot een hapje gegeten en weer terug naar de B&B. We waren inmiddels wel redelijk versleten. Heerlijk met een boek de rest van de avond doorgebracht.
Morgen gaan we de boot op richting Liverpool. Laten we Ierland achter ons en gaan we in 2 stappen weer richting Voorschoten.