Aankomst in Bled

29 juli 2015 - Bled, Slovenië

Gisteren zijn we uit Geiselwind vertrokken na een lekker ontbijtje. De reis liep voorspoedig ook al waren er veel wegwerkzaamheden. In Oostenrijk in een korte file gestaan, maar dat was niets vergeleken met wat er aan lange rij aan de andere kant stil stond. Was een vrachtwagen compleet uitgebrand.

In Oostenrijk natuurlijk ook de eerste bergen weer gezien. Blijft toch altijd weet machtig mooi. Omdat het weer niet heel helder is lag alles mooi in donkere wolken. Mooi om te zien. Prima weer om te rijden trouwens. In Oostenrijk kwamen we er achter toen we even voor een sanitaire stop en een tosti gingen dat je ook voor Slovenië een vignet nodig hebt. Gelijk maar even gescoord en geplakt. Heb inmiddels een hele rij op de voorruit zitten.

Zo'n kleine 40 km over de Sloveense grens ligt al het plaatsje Bled. Het is hier erg mooi maar ook heeeeeel erg toeristisch. Nadat we met een kleine omweg ( ik was er natuurlijk weer voorbij gescheurd) het hotel gevonden en hebben we ons geïnstalleerd. Mooi hotel, mooie kamers met een lekker balkon, dus top. Mylene was op een plekje gaan staan waar het alarm af ging. Dus de Slovenen weten ook weer dat we er zijn.

Aan het einde van de middag zijn we even een rondje gaan maken. Hebben de cache in de achtertuin van het hotel gevonden en gelogd. We waren niet de enige. Een ander stel was daar ook op zoek en we zagen het tegelijkertijd hangen. Even een praatje gemaakt. Ze waren ooit in Den Haag en Scheveningen geweest. Blijft leuk als een buitenlander Scheveningen zegt..

In Bled uiteindelijk bij een restaurantje gaan zitten om wat te eten. De bediening liep continu met borden en glazen langs alle tafels omdat hij niet meer wist wie wat besteld had. Het was ook niet bijzonder smakelijk en uiteindelijk had hij bij het afrekenen ook zijn schamele fooi al geïncasseerd omdat hij bij gebrek aan kleingeld het bedrag te betalen naar boven had afgerond. Ik kon er de humor wel van inzien. Maar morgen toch iets kritischer op zoek naar een wat beter eettentje.

Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel. Op de terugweg nog even in de supermarkt wat te drinken ben te knabbelen gescoord. Heb namelijk mijn eigen blauwe minibar mij me . Blijf tenslotte wel een Hollander. Lekker op het balkon gezeten met een drankje en een boekje en beetje bedacht wat we de komende dagen gaan doen. Vandaag willen we om het meer van Bles heen gaan lopen, maar het zeilt momenteel van de regen, dus.... We gaan eerst maar even ontbijten en hopen dat het zo droog gaat worden.

1. Sandra:
    29 juli 2015
    Leuk jullie verhalen weer te lezen! Blauwe minibar…?
  2. O(pa):
    31 juli 2015
    Het hele dorp zeker in paniek vanwege het alarm?