Regen rond het meer van Bled

29 juli 2015 - Bled, Slovenië

Zoals gezegd, het regende pijpenstelen vanochtend en niet voorspelt regende het ook de hele middag gestaag door. We hebben rond het middaguur even een plu van het hotel geleend om een paar boodschappen te doen. Gelijk in een winkel ook 2 paraplu's gekocht. We hebben begrepen dat het morgen namelijk ook nog regent. Dus misschien handig om een beetje voorbereid te zijn.

Omdat het niet een beetje regende maar echt heel heftig, hebben we gedurende de dag verder eigenlijk niks bijzonders gedaan, behalve dan lekker een boekje lezen, de pestcompetitie te starten en Varia Crack te spelen. De blauwe minibar was inmiddels ook weer goed gevuld dus we hebben het best goed zo. Tegen half zes werd het dan toch eindelijk droog. De app zei dat het de rest van de avond droog zou blijven dus wij eindelijk de hotelkamer uit en startklaar voor ons rondje om het meer van Bled.

Na 10 minuutjes lopen kwamen we langs een restaurant waarvan de kaart een stuk beter was dan gisteren. Ook de bediening was een stuk beter. Gouden wanden in het toilet, dus chiquer kon bijna niet. Hier hebben we dan ook heel lekker gegeten. Alleen de club van plaatselijke mussen wilde graag een patatje mee pikken. Brutaal dat ze waren. Kwamen bijna op je bord zitten. Wel grappig om te zien. Na koffie, choco en betaald te hebben, besloten we toch het rondje om het meer verder af te maken, ook al had het wel weer even licht geregend, de app zei tenslotte dat het droog zou blijven. Dat het eigenlijk ook al vanaf 15 uur droog had moeten zijn had eigenlijk al wel een teken moeten zijn dat de app wellicht niet helemaal te vertrouwen was, maar ja we wilden zo graag....

Het was een mooie wandeling en ook heel erg lekker om eindelijk even buiten en bezig te zijn. De wandeling duurt zo'n 2 uur dus dat is goed te doen. Zo'n beetje halverwege de wandeling terwijl we vanuit de overzijde van het meer bijna ons hotel zouden kunnen zien liggen ging het dan toch weer spetteren. Eerst beetje... Daarna iets meer... En ja die handige paraplu's die we vanmiddag gekocht hadden, lagen nog in het hotel. Het zou tenslotte droog blijven en dan loop je maar te sjouwen met die dingen. Beetje spijt hadden we toen wel. Maar ach... Kleinigheidje houd je altijd.

Terug in het hotel de natte kleren buiten en na een warme douche de pyjama aan en maar weer lekker verder lezen met het rustgevende geluid van regen op de achtergrond. Het zorgt in ieder geval voor veel rust in de vakantie.... Ook wel eens lekker.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hildegard:
    30 juli 2015
    Ik had al zo'n vermoeden, heb nog nooit zoveel trivia crack gespeeld met mylene als gister haha
  2. O(pa):
    31 juli 2015
    wij hebben die bakken regen ook gehad, maar het was niet de bedoeling dat het naar jullie toe zou komen. Maar ja als je maar lol hebt en je buik lekker vol :-)