Caches in Geiselwind

27 juli 2015 - Geiselwind, Duitsland

Vanochtend rond negen uur uit Voorschoten vertrokken. Alle tassen passen met gemak in de auto en aan de buitenkant was het amper te zien dat deze dames op weg naar hun vakantiebestemming zijn. Ik heb de reis met Google maps door tweeën geknipt. Precies op de helft op zoek hotel geklikt en daar kwam een leuk hotel in het plaatsje Geiselwind uit. Kamertje gereserveerd, dus dat is de eindbestemming van vandaag. Het verkeer zat goed mee ondanks vele wegwerkzaamheden en zodoende waren we al om 4 uur in Geiselwind aangeland. Tassen uitgeladen, wat gedronken in de Stube en terwijl we dat deden even gekeken of er nog geocaches zijn in deze buurt. En ja hoor.... Op goede loopafstand waren er een paar. Dat is leuk en zo gingen we op pad naar onze eerste buitenlandse cache. 600m van het hotel in de buurt van een ander hotel. Bleek onder een afdakje met bezem te liggen. Mylène haar haren weer eens na lange tijd geborsteld. We hadden de cache nog niet gelogd of een enorme stortbui barstte los. Gelukkig stonden we onder een afdakje, maar beetje triestig was het wel. We hebben er zelf erg om moeten lachen. Toen de bui over was nog een cache gevonden bij een groot verlicht kruis. Zo weet je dat je hier naar de autobahn kirche kan. Serieus deze staat hier echt. Het werd zelfs op de autobahn al aangegeven. Maar aangezien onze zielen reeds verlicht zijn door het kruis hebben we geen bezoek meer gebracht aan de kerk. Inmiddels hadden we wel wat trek gekregen en hadden we vanaf het kruis ook een mooie gele M gezien. Hier naar toe gelopen en een hamburger met patat gescoord. Het was inmiddels half zeven en vlakbij de M was nog een route met een aantal caches achter elkaar. Het duurde even voordat we aan de goede kant van het hek zaten maar uiteindelijk bleek dat een hele leuke route door het bos te zijn. Het was alleen jammer dat het wat donker en dreigend werd, zodat we halverwege toch maar besloten om terug te lopen. We wilden niet in het donker ergens in een bos door een bui zeik verrast worden. Al met al hebben we ons dus prima vermaakt in Geiselwind met het zoeken naar geocaches. Wel even lekker na 7 uur auto. Nu nog even heerlijk met de benen omhoog een boekje lezen.

1. O(pa):
    28 juli 2015
    Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben, en even lekker hebben kunnen relaxen om de reis voort te zetten. Ik was toch maar even die kerk in gegaan om voor beter weer te vragen ;-)). Goede voortzetting van jullie reis en veel plezier.
  2. Corry:
    28 juli 2015
    De kerk helpt toch niet, je moet het mooi zelf doen. Lees morgen met veel plezier hoe het verder gaat.