Buitenrit

7 augustus 2014 - Playa Samara, Costa Rica

Vandaag staat er voor de groep niets bijzonders op het programma. Degene die naar het strand willen kunnen lekker naar het strand, maar Mylène en ik besluiten bij het zwembad bij het hotel te blijven. Mylène gaat namelijk in de middag samen met nog iemand uit de groep een buitenrit van 2 uur op een paard maken en ik vind het wel even relaxed gewoon mijn eigen gang te kunnen gaan, alles bij de hand te hebben en gewoon ff lekker een boekje te lezen, reisverhaaltjes te schrijven, fotootjes bekijken, een potje te pesten met een lekkere fruitcocktail erbij.

Om 3 uur gaan de dames op pad met een begeleider om lekker in de bergen en een stukje over het strand (mag eigenlijk niet) te rijden. Er komen al behoorlijk donkere luchten aan en ze houden het dan ook niet droog. Voldaan maar tot op het hempie nat komen de dames weer terug. Gelukkig zijn ze wel binnen voordat de echte enorme onweersbui losbarst. Je kon de baai in zijn geheel niet meer zien. Zo erg regende het.

Onze reisleidster had het plan opgevat om de laatste avond op het strand te gaan eten, maar helaas viel dat echt letterlijk in het water. Uiteindelijk dan toch maar weer naar die lekkere Argentijnse biefstuk gegaan, waar we ook dit keer weer heerlijk hebben gegeten. Uiteindelijk alle emailadressen van iedereen verzameld om straks het e.e.a uit te kunnen wisselen. Iemand heeft veel leuke films gemaakt waaronder ook de dolfijnen onder water, dus het zou wel heel leuk zijn om die ook te krijgen. Dan kunnen we die weliswaar als we weer in Nederland zijn, ook nog even plaatsen.

We hebben het enorm getroffen met de groep mensen. Allemaal stuk voor stuk aardig en gezellig. De groep bleef ook echt een groep, dat maakte de reis zo met elkaar wel heel bijzonder. Onze reisleidster Rolien heeft hier ook echt haar aandeel in gehad. is echt een topdame die als een moederkloekje voor ons gezorgd heeft. Echt super!!

Morgen een lange reis naar San José voor de boeg maar deze dag hebben we in ieder geval weer overleefd.

1. Debbie:
    9 augustus 2014
    Jammer dat het bijna voorbij is. Ik heb je verhalen met heel veel plezier gelezen. Goede reis naar huis!
  2. Sandra:
    9 augustus 2014
    Wat gaaf voor Mylène die buitenrit! Ik vond het heel leuk om mee te lezen/leven met jullie vakantie :) Goede reis terug!