Canopy tour

3 augustus 2014 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Vandaag weer door naar de volgende locatie. Rincon de la Vieja. We gaan niet heel vroeg weg. Onderweg stoppen we even in Liberia om wat te pinnen en boodschapjes te halen. Lekker een cappuccino en een chocomel gedronken en een broodje voor onderweg gehaald.

Aangekomen kunnen we de koffers kwijt in het hutje en kunnen we ons gaan omkleden om de canopy tour te doen. Niet iedereen wil mee, want op grote hoogte aan een kabel van platform naar platform roetsjen is voor een aantal iets teveel van het goede. Maar Mylène en ik gaan het doen. We vinden het reuze spannend maar ook bijzonder leuk. De hoogte is echt wel ruim 50 meter, maar het uitzicht moet super zijn.

Het is hier behoorlijk warm en de zon schijnt. Lange broek en dichte schoenen  zijn aanbevolen, dus terwijl we onze uitrusting aan het aantrekken zijn, zijn we al redelijk aan t bederven. We moeten een klein stukje naar boven klimmen van ongeveer een kwartiertje, maar dan zijn we bij de rio Colerado aangekomen. De rivier waar we een aantal keren overheen zijn gekomen.

We krijgen uitleg en de eerste keer naar de overkant gaat wat voorzichtig, maar het is eigenlijk super eenvoudig en waanzinnig leuk. Als je het remmen een beetje doorhebt, dan kun je echt als de brandweer naar beneden, met een gemiddelde snelheid van 25 tot ruim 50 km per uur. Bij de laatste afdaling ging ik zo hard, dat de begeleider aan het eind heftig gebaarde, dat ik moest remmen, Aan het eind goed aan het lijntje gehangen en ik kwam met een keurige snelheid aan en op tijd stil. Brede grijns op het gezicht van de begeleider. You are a professional. We moesten even een box doen. Hij vond het geweldig!! Hahaha.

Een van de leden van de groep heeft het e.e.a. op film gezet. Dat hebben we inmiddels gezien. Ik zal kijken of ik wat stukje van hem kan krijgen om het bij de video's te zetten. Zou natuurlijk leuk zijn.

Na de Canopy waren we behoorlijk bedorven, dus we hebben onze zwemkleding aangetrokken en zijn heerlijk gaan zwemmen. Daarna met een boekje aan het zwembad geluierd. Verkoelend biertje erbij. Het leven is zo slecht nog niet.

's avonds in het hotel gegeten en daarna weer lekker gepest en het klinkt misschien vreemd (zeker voor zo'n nachtuil als ik), maar rond 10 uur half 11 gaan de luiken gewoon dicht en ze gaan pas rond 6 weer open.

Ondanks het zwieren over grote hoogten, hebben we ook deze dag weer overleeft.