Mabgrovetocht

2 augustus 2014 - Caño Negro, Costa Rica

Na het ontbijt vertrekken we redelijk op tijd voor nog maar een keer een boottochtje. Dit keer niet door het regenwoud, maar langs de mangrove. De bedoeling is dat we vandaag weer heel andere dieren krijgen te zien, dus we zijn benieuwd. Vooral de kinderen verheugen zich op een hele berg met krokodillen.

We beginnen rustig aan en zien een aantal groene en zwarte leguanen. Er zitten een paar behoorlijk exemplaren tussen. Echt bijzonder mooie beesten. Ook een aantal helmbasilieken. Deze worden ook wel Jezus Christus genoemd omdat ze een stukje over het water kunnen lopen.

Veel mooie bijzondere vogels, waaronder ook een aantal roofvogels en ja hoor, daar zien we in het water een klein krokodilletje zwemmen. Zijn ogen net boven water. Hilariteit alom, dus weg krokodil. Die houden niet van lawaai.

Maar gelukkig naarmate de tocht verder gaat wordt het aantal krokodillen die gespot worden ,steeds groter. Van kleine babytjes tot flinke exemplaren. we zien er zelfs zoveel dat het op een gegeven moment niet eens meer interessant is. Naast alle reptielen en vogels ook nog wat apen gezien. Blijft ook altijd heel leuk. Na 2 uur ging de boot in vliegende vaart weer terug. Heerlijk hard met een verkoelend windje. Zalig!!

Na de tocht zijn we weer terug naar het hotel gegaan en daarna in de relaxstand. Her zwembad had niet mijn voorkeur. Was me te warm. Ik heb dus heerlijk in mijn schommelstoeltje in mijn achtertuintje gezeten. Daar was ook heel veel te zien. De hertjes, een leguaan, een grijswitte eekhoorn, een goudhaasje en een salamandertje met rode kop en zwarte staart. weet nog steeds niet hoe hij heet.

We hebben lekker in het hotel gegeten en wat potjes gepest. In verschillende versies want iedereen heeft zo zijn eigen regels. Bij terugkomst in het huisje zat de dikke pad weer op ons te wachten.

We hebben nu de eerste week achter de rug.So far so good. We leven nog steeds. De kroko's hadden geen honger vandaag