The Causeway Coastal Route

5 augustus 2017 - Portrush, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend uit Lisburn vertrokken om via de Causeway coastal route naar Portrush te rijden waar ons volgende B&B is.
Er zijn een paar mooie en bijzondere punten op deze route die we zeker even willen zien.
De eerste is Torr's head. Daarvoor moeten we van de Causeway route af, en gaan we Torr's route volgen. Echt hele mooie route met prachtige uitzichten, maar wel erg smal. Dat levert een extra krasje op mijn auto op als iemand mij probeert te passeren. Ik stond al helemaal tegen de rand, beide spiegels ingeklapt, maar helaas.... net niet gelukt.... viel op zich wel mee en er zijn ergere dingen.
Torr's head zelf is een soort klif met vervallen gebouw er op. Stelt niks voor, maar het uitzicht is adembenemend.
Rondgewandeld en even lekker in de zon tegen een steen aan gerelaxt en uit de achterbak geluncht met chips en koekjes, want dat was het enige eetbare wat we bij ons hadden.
Door op onze tocht naar Carrick-a-rede rope bridge. Ook daar was het geweldig mooi, maar de brug gaan we morgen pas doen. We moesten namelijk nog 1,5 uur wachten en we hadden ook giant's causeway nog op het programma staan. We konden geen kaartjes voor morgen kopen maar hebben bedacht dat we er morgen vroeg naartoe zullen gaan. Als we gelijk door kunnen, dan doen we dat en anders dan reserveren we voor aan het einde van de middag. We willen morgen namelijk ook nog naar de Dark Hedges.
We hebben wel een hele mooie rondwandeling gemaakt bij Carrick-a-rede aangezien er veel meer te zien is dan alleen de brug.
Vervolgens zijn we doorgereden naar de B&B in Portrush. De parkeerplaats was een kleine zoektocht maar ze mevrouw was trots dat we maar 1x een extra rondje hoefde te rijden. Omdat onze kamer vele trapjes en trap hoog was hebben we wat we nodig hadden in onze rugzakken gestopt en de rest in de auto gelaten.
Vervolgens zijn we rond 6 uur richting Giant's Causeway gereden. Een bijzondere rotsformatie bestaande uit soort pilaren. Erg mooi om te zien en ook hier was de omgeving indrukwekkend. Na alles bezocht te hebben en route gewandeld zijn er bij The Nook neergestreken om.wat te eten. Daarna nog even terug naar een uitzicht punt waar met de ondergaande zon het uitzicht bijzonder mooi was. Al met al een zeer geslaagde dag met verrassend goed weer. Hopelijk morgen weer zo'n dag.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl