The Gobbin cliff path

4 augustus 2017 - Lisburn, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend heerlijk ontbijt gekregen. Was echt super. Alle soorten vers fruit. Yummie. Nadat we ons behoorlijk rond hebben gegeten zijn we op weg gegaan richting the gobbin cliff path. Werd nogal benadrukt dat je een goede conditie moest hebben, dus spannend... oké, met een rolstoel red je het inderdaad niet, maar verder vond ik het echt bijzonder meevallen. Alleen de weg er naartoe was nogal stijl. Heen was omlaag... dus dat ging fluitend. Terug was omhoog.... dat ging ook fluitend, maar dan van de piepende ademhaling. Het pad zelf was leuk, maar niet spectaculair. Wel prachtige uitzichten en mooie rotspartijen, dus zeker de moeite waard. Omdat de gids om de 3 minuten stil stond om wat in het rap Iers te vertellen, had je eigenlijk niet de tijd om moe te worden. Na ruim 2,5 uur waren we weer terug bij de start en hebben we daar in het café wat gegeten en gedronken. Beetje folders gekeken en zitten bedenken wat we verder nog konden doen. Uiteindelijk bedacht gewoon maar te gaan rijden en dan zien we wel. Toen we in de auto stapte en van het terrein afreden stond daar de Brownbay scenic route aangegeven. Oké, gaan we die rijden. Leuk beetje door de country side tuffen totdat we bij Brownbay aankwamen. Kleine wandeling gemaakt over het zandstrand, de keien en rotsen en uiteindelijk naar boven geklauterd waar we een grappig bankje in de bomen aantroffen. Even op gezeten en weer verder gegaan, weer wat verder op een randje gezeten om van het uitzicht en de zon te genieten totdat we op het strand een enorme kwal zagen liggen. Even van dichtbij bekeken en vervolgens gefilosofeerd over hoe een kwal functioneert. Want hoe kun je een domme kwal zijn (lag uit te drogen op het strand) als je geen hersens hebt.
Daarna verder gereden. Totdat er op een kruising midden op de weg een tractor oid stil stond. Bleef ook rustig staan, dus wij ook. Net toen ik uit wilde stappen om eens te vragen wat de bedoeling van deze aktie was, werd het duidelijk. Daar kwam een kudde koeien aangeschommeld die al etend vooruit werden gedreven door een toeterend wagentje. Koeien geen haast en wij gelukkig ook niet, dus langzaam er achteraan tot zij richting de stal gingen en wij gewoon weer verder konden. Uiteindelijk kwamen we weer bij The Gobbin uit en zijn er over de Causeway coastal route terug richting B&B terug gereden.
In het plaatsje Carrickfergus kwamen we een leuk kasteel tegen, waar we helaas niet meer in maar wel nog omheen konden. Boodschappen gedaan, gegeten, koffie in de zon gedronken en daarna verder terug gereden. In B&B ramen open gegooid en ook nog even lekker van het goede weer genoten. Grote schrik toen er een musje naar binnen kwam vliegen die in paniek door het raam weer naar buiten wilde. Gelukkig hebben we die weer veilig buiten kunnen krijgen.
Morgen gaan we de Causeway coastal route rijden op weg naar onze nieuwe B&B in Portrush. Schijnen paar mooie en bijzondere plekken onderweg te zijn en die willen we ook gaan bekijken. De hele dag de tijd voor ongeveer 100 km dus dat moet goed te doen zijn.