Djurs sommerland

8 mei 2016 - Voorschoten, Nederland

Vrijdagochtend weer met perfect weer opgestaan. Vandaag een dagje pretpark. Djurs Sommerland is hier een kleine 30 km vandaan. De pubers variëren in gradaties van thrillseeker naar thrillavoiders. Maar gedurende de dag hebben we daar denk ik wel een goede balans in gevonden, alhoewel er wel wat attracties bij zaten die iets meer thrill hadden als van te voren bedacht (sorry Klimeen). De eerste attractie was gelijk de heftigste. Klimeen en Elva haakten gelijk af en nadat we Mylène overtuigd hadden dat er echt geen looping in zat ging zij ook mee. Voorwaarde dat ik ook mee moest. Met angst en beven in gaan zitten. Het eerste stuk ging stijl omhoog en daarna stijl naar beneden. Ik dacht dat stukje maar even met de ogen dicht, dan zien we daarna wel verder. Verder heb ik eigenlijk ook weinig gezien want toen ik heel even mijn ogen open deed besloot ik gelijk dat de rest met ogen dicht ook beter was. Later op de dag zag ik op diezelfde attractie die karretjes nagenoeg op het hoogste punt stil staan ven werden de mensen er één voor één voorzichtig uitgehaald. Daarna reed hij niet meer tot Jaspers grote teleurstelling. Ik vond het allang best. Na een gezellige dag weer huiswaarts gekeerd. In de avond de meeste tassen en zooi gepakt. Morgenochtend vroeg vertrekken we weer. Léon eindigt de dag met een lelijke aanval waarbij hij valt. Het is duidelijk dat hij pijn heeft, maar ik kan niet vinden waar. Ook moe van de aanval dus hij hij valt ondanks de pijn vrij snel in slaap. Tot hij na een paar uurtjes weer wakker wordt...