Naar La Fortuna aan de voet van de vulkaan El Arenal

30 juli 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Het heeft werkelijk de hele nacht gestort van de regen en het gaat vrees ik niet ophouden ook vandaag. Het komt echt met bakken uit de hemel.

Na rustig te hebben ontbeten stappen we in de bus op weg naar La Fortuna. Dit is een vrij toeristisch stadje aan de voet van de vulkaan El Arenal. Tot 2011 was dit een bijzonder actieve vulkaan waar nog lava uitstroomde, maar na het verschuiven van wat aardplaten is hij daarmee gestopt.

De reis is mooi en we zien veel onderweg. Helaas is en blijft het heel regenachtig.

We stoppen voor koffie bij een tentje die naast een boom vol Leguanen zit, gevoed door de eigenaar, want ja dat zorgt natuurlijk voor klandizie. Maar daarom zijn deze dieren niet minder bijzonder. We konden zelfs een oude dibbes aaien, wat we natuurlijk ook gedaan hebben.

In de bomen zaten veel aasgieren. Deze ruimen voornamelijk aangereden dieren op en ja, hoe zielig dan ook. Daar zitten heel veel straathonden bij.

Vervolgens doorgereden naar het Stadje La Fortuna. Op zich zou je van grote afstand de vulkaan moeten kunnen zien liggen. Maar helaas, alles is gehuld in een dik wolkendek. Geen vulkaan te zien.

In Fortuna wat gegeten en wat boodschapjes gedaan. Door naar het hotle wat bestaat uit hele mooie en luxe bungalowtjes. In de middag lekker een beetje bij het zwembad liggen en een boekje lezen. Relaxed. 's avonds lekker uit eten in een restaurantje. Was echt superlekker. daarna vrij vroeg weer afgetaaid. Iedereen is nog steeds moe en van slag.

Maar..... we leven nog steeds.

1. Hildegard:
    1 augustus 2014
    Hoe en wat eet je daar???