Nog relaxter

4 mei 2016 - Ebeltoft, Denemarken

Het is duidelijk dat iedereen behoefte heeft aan even helemaal niks. Lekker een muziekje aan, boekje lezen, in het zwembad plonzen en een spelletje doen. Op maandag gaan we in de loop van de middag even naar de pier om te kijken of we een visje kunnen vangen. Staat een Deen met 2 hengels te verkondigen dat hij hier gisteren bergen schol gevangen heeft, maar na 1,5 uur en 1 klein zeesterretje vinden wij het wel weer genoeg geweest.
Bij het dichtklappen van de achterklep van de auto laat mijn nummerplaat voor de helft los. Ik redeneer dan zit de andere helft nog vast, maar krijg verscheidene preken dat ik hier toch echt wat aan moet laten doen. Is goed beloof ik en rijd vervolgens redelijk zorgeloos verder.
Omdat Leon een paar lelijke blaren op zijn hiel heeft van de spalken, rijd ik met moeders en Leon even naar ebeltoft om nieuwe schoenen te halen. Zo'n leuk lieflijk plaatsje met heel veel kinderhoofdjes in de winkelstraat. We hotsen en knotsen over de keien en vinden uiteindelijk een schoenenwinkel met ook 3 paar kinderschoenen. Helaas wel met grote hoge opstap, dus buiten op straat de boel maar gepast en zowaar er paste een paar, dus gekocht en aangelaten. Daarna weer terug gehotseknotst naar de auto. Mijn polsgewrichten zijn inmiddels hypermobiel en Leon zijn ingewanden hebben een reis door het lichaam gemaakt. Maar het blaarprobleem is opgelost. In de avond bij het opkomend tij (want dat schijnt een betere tijd te zijn) nogmaals een hengeltje uitgegooid maar helaas weer niks gevangen.
Dinsdagochtend zijn we Jasper van het vliegveld Århus op gaan halen. Nog een dag luierend, lezend en spelletjes spelend doorgebracht. Het regende ook, dus dat was een goed excuus. In de avond nogmaals een jammerlijke vispoging ondernomen. Morgen misschien maar ergens anders proberen. Morgen sowieso maar wat gaan doen. Vegeteren is fijn, maar niet te lang.

1. Monique:
    4 mei 2016
    Ik ben nog vol spanning of de nummerplaat er nog wel op zit. Of hebben de kinderhoofdjes het laatste duwtje gegeven.
    Morgen gaan ze bijten .... ik voel het. Dat wordt een heerlijk maaltje scholletjes mmmmmmmm jaloers :-)
    Leuk om je blog te lezen, roeping gemist?