Wroclaw 15-8-2016

16 augustus 2016 - Wrocław, Polen

Vandaag gaat de reis van 270 km naar Wroclaw. Gelukkig nu wel allemaal snelweg dus om 13 uur zijn we al op plaats van bestemming. Wel leuk want we waren een beetje bang dat we niet echt de tijd zouden krijgen om wroclaw ook nog even te bekijken. Ook wroclaw is een leuke stad. Bijzonder is dat er door de hele stad kabouters te vinden zijn. Wat ooit is begonnen met een ludieke actie in 2001 is uitgegroeid tot een lokale bijzonderheid. Neergezet door bedrijven, restaurant, winkels etc. Je ziet ze dan ook overal. Erg grappig.

De moed om nog echt intensief iets te gaan bezichtigen is er niet, dus we slenteren één beetje door de oude stad en doen voornamelijk wat terrasjes aan. Het is een mooi stadje met kleurrijke en versierde huizen en gezellig. Een van de pleintjes blijkt een waar pokemon walhalla te zijn, dus we besluiten eind van de middag naar het hotel te gaan en onze telefoons goed op te laden. Rond acht uur weer met telefoon vol munitie terug en hebben uiteindelijk (samen met vele anderen) 2 uur lang heerlijk pokemon gespeeld. Lekker ontspannen. Morgen vroeg op. Dan gaan we weer naar huis. 1000 km terug naar Voorschoten. Aan de ene kant weer fijn om naar huis te gaan maar dan de andere kant....